Ladeløsninger til båt og havneanlegg
Ladeløsninger til båt og havneanlegg
Elbåter er ikke allemannseie enda. Om disse båtene har samme vekst som elbilene har hatt kommer vi knapt til å fylle bensin på båtmotoren om noen år. For at flere skal bytte ut båten sin med et elektrisk alternativ trengs det flere båtladere. Lademulighetene er i dag knappe. Både når du ønsker å kjøpe en egen lader til båten din, men også når du kruser rundt på bølgene på let etter en lademulighet for elbåten din. Her bør kystbyer som ønsker å fremstå som grønne og moderne tilby sine innbyggere og besøkende båtlading. Laderne kan utstyres med betalingsfunksjon slik at båtene betaler for det de lader, på samme måte som du lader elbilen din.
Norges første flytende hurtiglader
Supercharge leverte i 2021 Norges aller første flytende hurtiglader! Elbåtfestivalen Lydløs viser fremtidens båtliv og det ønsker Supercharge å være en del av. Elbåteierne som var innom festivalen i Arendal kunne stoppe innom Supercharge sin hurtigladestasjon og lade opp båten sin. Fordelen med den flytende ladestasjonen er at den kan flyttes. Når vinteren kommer kan den heises bort og lagres et annet sted. Du kan se en video fra dagen og se nærmere på hurtigladeren til båt her.
Beskyttet ladekabel
Saltvann går sjelden overens med elektronikk, men våre ladere tåler sjøsprøyt. Det må de gjøre når de skal lade båter. Ladekabelen henger ikke utenfor ladestasjonen som vi vanligvis ser, men trekkes inn i selve ladeboksen. Den har samme funksjon som en trommel eller hageslange. Etter bruk snurres den tilbake og ligger beskyttet til neste båt skal lade.
Varierte ladeløsninger
Supercharge har utviklet egne ladere som er tilpasset båter og havneanlegg. Vi tilbyr profesjonelle hurtigladeløsninger som dekker alle ladebehov for båthavner og havneanlegg. Vi leverer systemer med 10 – 350 kW ladeeffekt per uttak. Supercharge leverer også AC langtidsladere med dynamisk last-fordeling. Tilgjengelig effekt og kapasitet i felles havneanlegg blir fordelt slik at alle båter vil få maksimal lading. Da vil båtene lades opp over en lengre periode, slik at hurtiglading ikke er nødvendig.